Beskrivelse

Artikel lavet på baggrund bl.a. af data fra forskningsprojektet "European Web Privacy Measurement" 

Emne

GDPR, tredie-part webservere, privacy

Periode25 maj 2018

Mediebidrag

1

Mediebidrag

  • TitelJP/Politiken tager opgør med annonce-jungle og dropper 200 samarbejder
    Grad af anerkendelseNational
    Mediets navn/udløbMediaWatch
    MedietypeInternet
    LandDanmark
    Dato25/05/2018
    BeskrivelseEU's nye persondataregler og ambitionen om at forbedre annoncemiljøet sender JP/Politikens Hus ud i "grundig sortering" af digitale samarbejdspartnere. Ifølge forskning fra Aalborg Universitet er danske nyhedssites tætvævet med ekstern software.
    URLhttps://mediawatch.dk/secure/Medienyt/Web/article10631483.ece
    PersonerJannick Kirk Sørensen

Emneord

  • GDPR
  • tredie-parts servere
  • privacy
  • online annoncering