Kendisser har fordele i valgkampen

Flere kendisser er nu med i kampen om stemmerne i det forestående kommunalvalg, og blandt andet optræder navne som Gustav Juul, Ole Wedel og Dovne Robert nu på flere af landets valgplakater. At, de er kendte, er dog noget, de kan drage stor fordel af, og Gustav Juul, der tidligere har været vært på TV3’s program ”Luksusfælden”, siger, at han oplever, at det er noget, der har hjulpet ham i valgkampen. Videre fortæller han, at det dog ikke er nok at havde et kendt ansigt, men at man også er nødt til at have en konkret politik at byde på. Johannes Andersen, der er lektor på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet på Aalborg Universitet, er enig i, at kendisfaktoren giver genveje i kommunalpolitik.
    Periode6 nov. 2013