Kommentar: Debat: Ny generation af forskere rokker ved LO-forbundenes fjendebilleder

Medlemmerne af LO har i mange år sponsoreret arbejdsmarkedsforskningen på Aalborg Universitet og Faos (Forskningscenter for Arbejdsmarkeds-og Organisationsstudier) under Københavns Universitet for at give forbundsledelserne en forklaring på deres massive medlemsflugt. I Det Faglige Hus smiler man ofte smiler af dette, skriver landsformand Johnny Nim i en kommentar. Han mener, at de blot bekræftede sponsorerne i deres fordomme, og han nævner flere af forskernes resultater som forkerte. Blandt andet professor og arbejdsmarkedsforsker Flemming Ibsen fra Aalborg Universitet, der deltog i en ekspertrundspørge med 8 eksperter, og som den eneste diskvalificerede de gule fagforeninger som organisationer. Ifølge Nim var han en købt spindoktor.
Periode11 nov. 2015