• Ane Grubb

Periode19 maj 2021

• TitelKommuner skal byde kritikken indenfor, hvis samskabelse skal flytte noget for alvor
    Grad af anerkendelseNational
    Mediets navn/udløbAltinget
    MedietypeInternet
    Land/OmrådeDanmark
    Dato19/05/2021
    BeskrivelseIdealet for samskabelse er et frugtbart og gensidigt udbytterigt samarbejde mellem kommuner og frivillige civilsamfundsorganisationer. Et treårigt forskningsprojekt foretaget af Aalborg Universitet i Aalborg Kommune viser imidlertid, at kommunen har en tendens til at tilsidesætte idealet om at løfte i flok, hvis civilsamfundet stiller kritiske spørgsmål.
    Producer/forfatterBenjamin Alexander Helbo
    URLhttps://www.altinget.dk/civilsamfundetsvidenscenter/artikel/kommuner-skal-byde-kritikken-indenfor-hvis-samskabelse-skal-flytte-noget-for-alvor
    PersonerAne Grubb