Kritik af indgreb på gruppeeksamen

Nye eksamensregler, der forbyder gruppeeksamen, er et unødigt indgreb i universiteternes selvstyre. Det mener Jens Oddershede, rektor ved Syddansk Universitet og formand for de 12 danske universitetsrektorer. De nye eksamensregler, der netop har været sendt til høring, rammer i høj grad Aalborg Universitet og Roskilde Universitets Center, men også andre universiteter. Rektorformanden er ikke alene med sin kritik. Akademikernes Centralorganisation (AC) og de studerende vil bevare gruppeprøver. Rektor Finn Kjærsdam, Aalborg Universitet, kalder det 'noget pjat', at regeringen vil blande sig i detaljer som eksamensform. Også Studentersamfundet ved Aalborg Universitet har protesteret mod forslaget.
    Periode16 feb. 2006

• TitelKritik af indgreb på gruppeeksamen
      Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende
      Varighed/længde/størrelse1,2