Kvindemagasiner: Hvad med lidt intelligens?

Presse/medie

Beskrivelse

Tem Frank Andersen, ph.d. og medie- og kommunikationsforsker ved Aalborg Universitet, kaster i en kronik et blik på de mange kvindemagasiner, der netop nu findes på kioskernes bladhylder. Der udgives i dag mange flere magasiner til kvinder end nogensinde før og særligt interessant er det i den forbindelse at hæfte sig ved, at stadig flere kvinder eftersørger mere IQ i kvindemagasiner. Spørgsmålet er dog, hvorfor den moderne kvinde ikke bare vælger andre medier, i stedet for at efterspørge mere I& i damebladene. - For hvis det ikke bare skal være et retorisk forsøg på at dække over den skam det er, at tillade sig den luksus at lade sig underholde (for det ligger dybt i os, i vores kultur, at pligt går forud for fornøjelse, hvorfor så ikke vælge medier med IQ indhold, spørger Tem Frank Andersen.
Periode28 sep. 2009

Mediedækning

1

Mediedækning