Lektor: Svær situation for regeringen i Brasilien

• Steen Fryba Christensen

Lektor ved Institut for Kultur og Globale Studier på Aalborg Universitet Steen Christensen, forklarer, at Brasiliens præsident, Dilma Rousseff, gerne vil imødekomme de mange, der i øjeblikket demonstrerer i gaderne i landet, fordi man gerne vil bringe ro over gemytterne, og fordi man gerne vil vise, at man har et ordentligt, repræsentativt system. Rousseff har lovet initiativer, der vil koste over 140 mia. kr. at sætte i søen. Det er initiativer, som regeringen i forvejen havde planlagt, men som nu blot fremrykkes, fortæller Christensen. Han forklarer, at denne fremrykning dog kan blive vanskelig, fordi regeringens mål samtidig er at være budgetansvarlig, men han understreger, at der er mange uklarheder om, hvordan og hvornår initiativerne skal gennemføres. Indslaget forekommer ca. 0 min. inde i udsendelsen.
    Periode26 jun. 2013