LO og FTF: Stop misbrug af løntilskud

Kommunerne misbruger løntilskudsordningen, mener de faglige hovedorganisationer LO og FTF. Baggrunden er den volsomme stigning i antallet af danskere i løntilskudsordninger. Antallet af danskere under ordningen er nemlig steget med 100 procent på blot et år fra 8.502 i 2009 til 16.890 i 2010. Selvom der endnu ikke er lavet videnskabelige undersøgelser, så ser det ud til, at kommunerne udnytter ordningen, mener lektor ved Institut for Økonomi, Politik og Forvaltning på Aalborg Universitet Flemming Larsen. - Man kan inden for visse brancher og jobtyper se en tendens til, at man afskediger kommunale medarbejdere samtidig med, at der ansættes flere i løntilskudsjob inden for de selvsamme områder, siger han. (Ivan Jankovic)
Periode17 nov. 2010