Lukning af skoler bør kompenseres

• Esben Munk Sørensen

Hjørrings borgmester, Arne Boelt (S), slog i går fast, at hvis nordjyske byråd ønsker at gøre alvor af de aktuelle planer om at lukke landsbyskoler, skal borgerne kompenseres i form af andre aktiviteter. Han afviser dog, at det vil svække landsbylivet at lukke skolerne. I samme forbindelse argumenterede lektor Klaus Lindegaard fra Syddansk Universitet for en ny "statsreform", hvor den fremtidige organisering og fysiske placering af statslige myndigheder skal vurderes, ligesom professor Espen Munk Sørensen fra Aalborg Universitet sagde, at Grøn vækst-pakken vil skabe en tredje lanbrugsreform, som vil give helt ny vilkår for landbruget, og i den forbindelse skal kommunerne gennem den nye planlov have modet til at afvikle enkelte lokale bysamfund. (Søren Wormslev)
Periode20 aug. 2010

• TitelLukning af skoler bør kompenseres
    Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende
    Dato20/08/2010