Maddannelse og faglig læring i folkeskolen gennem gårdbesøg

  • Pernille Malberg Dyg

Presse/medie

Beskrivelse

Erfaringerne viser, at udeskolepædagogik i form af f.eks. gårdbesøg og skolehaver giver børn en bedre forståelse og interesse i, hvordan deres mad produceres og en tættere relation til naturen, skriver Pernille Malberg Dyg, lektor, ph.d. og cand.tech.soc. ved Aalborg Universitet, på Videnskab.dk. De praktiske øvelser er også en fordel for børn, der ellers har svært ved at sidde stille og lære, skriver hun. Det er vigtigt at udvikle disse ideer i en tid med store forandringer og udfordringer i forbindelse med miljø, landbrug, sundhed og bæredygtighed samt udfordringer i uddannelsessystemet med at få alle med, skriver Pernille Malberg Dyger, der er i gang med et ph.d.-projekt omkring landmænds og læreres læringsmål og motivation i samarbejdet mellem skole og landbrug.
Periode30 jan. 2013

Mediedækning

2

Mediedækning