Motorveje vinder over bymidter

  • Henrik Harder

Presse/medie

Beskrivelse

Masser af biler i høj fart er ikke noget, private husejere er vilde med. Til gengæld tæt trafik helt ideelt, når man har et produkt at sælge. Byg et markant domicil ved en motorvej, og masser af bilister vil få øjnene op for dit firma. Den indstilling finder man hos mange danske virksomheder, der i stigende grad vælger grunde tæt på motorvejene frem for bymidterne. Det konkluderer Henrik Harder Hovgesen fra Aalborg Universitet, der er leder af forskningsprojektet Byen, Vejen og Landskabet. - De kan gøre opmærksom på sig selv på en unik måde overfor tusindvis af forbipasserende, og placeringen derude ved motorvejen er meget bedre end inde i en gammel købstad, hvor der slet ikke kommer så mange mennesker, forklarer han til Ritzau.
Periode22 maj 2007

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelMotorveje vinder over bymidter
    Mediets navn/udløbDanske Komuner Online
    MedietypeInternet
    Dato22/05/2007
    Producer/forfatterMads Mostrup Jensen
    PersonerHenrik Harder