Beskrivelse

Til en trivselsundersøgelse foretaget blandt HK's medlemmer sidste år svarede lidt over halvdelen af de adspurgte, at de ofte eller altid deltager i sociale arrangementer på arbejdspladsen, når muligheden byder sig. Hver femte svarede omvendt, at de aldrig, næsten aldrig eller sjældent deltager frivilligt. "Ofte er det desværre sådan, at de sociale aktiviteter bliver set på som enten spildtid eller et gode, som der skal afsættes tid til," fortæller Einar Baldvin Baldursson, specialist i arbejds- og organisationspsykologi samt lektor ved institut for kommunikation og psykologi ved Aalborg Universitet. Han mener, at mange arbejdspladser ikke formår at forstå medarbejdernes forskellige sociale behov og hvordan de bedst kan opfyldes. Han understreger, at sociale aktiviteter ofte bliver målrettet gennemsnittet, men et sådant gennemsnit eksisterer ikke, når det kommer til sociale behov. (Resumé leveret af Infomedia) Kilder:Kristeligt-dagblad.dk, 29-03-2024Kristeligt Dagblad, Bøger & Kultur, side 6, 30-03-2024
Periode29 mar. 2024 → 30 mar. 2024

Mediedækning

2

Mediedækning