Nordjylland bruger flere penge på forskning

Tal fra Dansk Center for Forskningsanalyse ved Aarhus Universitet viser, at region Nordjylland i 2003 brugte 2,3 mia. kr. til forskning. Dermed er Nordjylland den region i Danmark, der bruger flest penge til forskning næst efter hovedstadsområdet og Østjylland. Rektor for Aalborg Universitet, Finn Kjærsdam, fortæller, at stigningen i midler til forskning er positiv set i lyset af regeringens velfærdsudspil, hvor der lægges op til flere penge til forskning i universitetsregi. Leder af det teknisk-naturvidenskabelige fakultet på Aalborg Universitet, professor Frede Blaabjerg, fortæller, at de flere penge til forskning i høj grad skyldes et øget samarbejde mellem universitetet og det private erhvervsliv, og at det viser, hvor vigtigt det er med et universitet med en regional forankring.
Periode8 apr. 2006

• TitelNordjylland bruger flere penge på forskning
    Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende
    Varighed/længde/størrelse1