Nordjylland skal gøre mere for it-sektoren

Nordjylland står stærkt inden for it-erhvervene, og der skal skabes høj opmærksomhed omkring denne sektor. Det mener Grimur Lund, som er direktør for softwarehuset Logimatic i Aalborg. Han går selv foran i et nyt initiativ, et nordjysk IKT Forum, for informations- og kommunikationsteknologien. Aalborg Universitet ligger forrest, når det gælder om at uddanne dataloger, ingeniører og andre computereksperter, siger Grimur Lund, der selv er uddannet civilingeniør fra Aalborg Universitet. Han synes, at forsøgene under Det Digitale Nordjylland har været gavnlige og påpeger, at det er vigtigt at kombinere den viden, der opsamles i både den offentlige og den private sektor. Samarbejde mellem det offentlige og private er også en god vej frem.
      Periode14 aug. 2005

• TitelNordjylland skal gøre mere for it-sektoren
        Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende NordjyskeErhverv
        Varighed/længde/størrelse3