Nordjyske firmaer skal satse på Indien

• Jens Erik Pedersen

I februar var Center for TeleInFrastruktur, der hører under Aalborg Universitet, på besøg i Indien, hvor både danske og indiske politikere var repræsenteret. Desuden var der akademikere og forskellige indiske virksomheder, og der blev set på mulighederne for fremtidige samarbejdsaftaler. Universitetet håber nemlig på, at de nordjyske virksomheder kan nyde godt af det samarbejde som man i forvejen har med en række ph.d.-studerende fra Indien. - Det er helt klart vores mål at skabe arbejdspladser i Nordjylland, fortæller Jens Erik Pedersen, teknisk chef hos CTIF. Han er glad for samarbejdsaftalen, der allerede har resulteret i, at de første 11 ph.d.-studerende har været i Aalborg. Og samarbejdet giver udbytte både for virksomheder og universitet. Virksomhederne får adgang til forskere, og det betyder meget for os, at vi får adgang til rigtig data, fortæller Jens Erik Pedersen. (Laust Stoltze)
    Periode14 mar. 2010