Efter mange år i udlandet er Peter Leutscher kommet til Danmark, nærmere bestemt Hjørring, hvor han er blevet ny forskningschef og professor ved Center for Klinisk Forskning på Regionshospital Nordjylland. Her er han klar til at stå i spidsen for ny forskning inden for neurohabilitering og tarmbakterier. Derudover er Peter Leutscher også professor ved Aalborg Universitets lægeskole. En del forskningsresultater peger på, at tarmen har stor betydning for den generelle sundhed og risikoen for sygdom som f.eks. allergi og diabetes, og derfor vil Regionshospitalet Nordjylland gerne forske mere i dette område. Forskningen vil blive udført i et samarbejde mellem Regionshospitalet Nordjylland, Aalborg Universitet og Danmarks Tekniske Universitet.
Periode17 jul. 2016