Nul medlidenhed med ruinerede rigmænd

En måling, som analyseinstituttet Rambøll har foretaget for Morgenavisen Jyllands-Posten, viser, at danskerne ikke har den store medlidenhed med krakkede finansmænd og andre fallerede rigmænd, som har mistet alt i forbindelse med finanskrisen. 29,5 procent af undersøgelsens deltagere er helt eller delvist enige i, at de ville ønske, det var dem selv, når de læser om andres succes og velstand. Psykologiprofessor og leder af Universitetsklinikken ved Aalborg Universitet Claus Haugaard Jacobsen mener, at misundelse, selvom det er en skamfuld følelse, godt kan bruges positivt. - Misundelse er noget negativt, men det kan også være en drivkraft, som får os til at stræbe efter noget, som andre har opnået. Når han kan, så kan jeg også, påpeger han. (Henrik Grønvald)
Periode15 okt. 2010

• TitelNul medlidenhed med ruinerede rigmænd
    Mediets navn/udløbJyllands-Posten
    Dato15/10/2010