Ny karriere for Frank Jensen

• Frank Jensen

Efter at Frank Jensen (S) tabte valget om formandsposten hos Socialdemokraterne, er han begyndt på en ny karriere i erhvervslivet. Frank Jensen er bl.a. blevet formand for Aalborg Universitet, bestyrelsesmedlem i Telecom Scandinavia og bestyrelsesformand for satellitkommunikationsselskabet Emperion. Både Telecom Scandinavia og Emperion er ejet af Michael Moesgaard Andersen, der i sin tid startede teleselskabet CBB Mobil. Frank Jensen fortæller, at markedet for satellitkommunikation består både af store amerikanske spillere, norske Telenor og så det lille danske Emperion, der blandt sine kunder bl.a. tæller Mærsk og Interpol. Artiklen er ledsaget af en faktaboks, der beskriver Frank Jensens private og politiske liv, og bl.a. oplyser, at han er uddannet cand.oecon. ved Aalborg Universitet.
    Periode9 apr. 2006

• TitelNy karriere for Frank Jensen