Nye krav til lægeskole

• Hanne Kathrine Krogstrup

Aalborg Universitet er af panelet af internationale eksperter, der skal vurdere universitetets ønske om at uddanne læger, blevet givet en uges frist til at uddybe tre punkter i ansøgningen for første del af uddannelsen. Prorektor Hanne Kathrine Krogstrup forklarer, at syv ud af 10 punkter er blevet vurderet som tilfredsstillende. De sidste tre punkter har fået betegnelsen ”delvist tilfredsstillende”, og panelet ønsker således at få uddybet, hvordan vi vil udbygge den humanbiologiske del af forskningen. Samtidig understreger prorektoren, at panelets ønsker ikke er strid med det, Aalborg Universitet forestiller sig. - vi har ikke været vant til den detaljeringsgrad, vi oplever denne gang. Men det er fair nok med de krav, når uddannelsen er autorisationsgivende, siger hun.
Periode17 nov. 2009