Nye rammer til kreative kræfter

Platform4’s hovedfokus er performativ arkitektur, elektronisk lyd og digital kunst, og der er foreløbigt truffet aftale med otte studieretninger på Aalborg Universitet om brugsret til arbejdsstationerne. - Rent praktisk er store lokaler med højt til loftet ikke noget, der hænger på træerne for studerende. Dertil kommer, at Platform4 er en smeltedigel for Aalborgs kreative kræfter, og jeg forudser en masse synergieffekter og samarbejder på tværs af såvel studieretninger som med de øvrige kreative iværksættere i huset. De skæve idéer får med åbningen af disse lokaler et helt andet potentiale for at vokse sig store og stærke, siger Lasse Andersson, adjunkt ved Institut for Arkitektur og Design.
Periode26 aug. 2009