Nyt samarbejde mellem Aalborg Universitetshospital og Røde Kors

Fra 1. januar 2013 overgik 60 frivillige på Aalborg Universitetshospital til Røde Kors. Det nye samarbejde betyder, at en del af de frivillige fremover udvælges og uddannes af Røde Kors Aalborg. Frivillige i forhallerne, frivillige der går med bogvognene samt den tværgående besøgstjeneste skal fremover varetages af Røde Kors, mens Aalborg Universitetshospital fastholder ansvaret for de frivillige, der er tilknyttet sengeafdelingerne. Sygeplejefaglig direktør på Aalborg Universitetshospital, Lisbeth Kjær Lagoni, fortæller, at man på Aalborg Universitetshospital er glade for, at Røde Kors har indvilliget i at indgå samarbejde. Fordelen ved samarbejdet er muligheden for at styrke ledelsen af de frivillige samt potentialet i et tættere samarbejde, hvor de frivillige og Aalborg Universitetshospital kan nyde godt af Røde Kors’ erfaringer inden for frivillig-området. Røde Kors er den organisation i Nordjylland, der har den største erfaring med frivillige, også når det gælder hospitaler.
      Periode16 jan. 2013