Nyt samarbejde skal skabe flere landinspektører

Der er meget få københavnere, sjællændere og fynboer på landinspektørstudiet på Aalborg Universitet, og det skal der laves om på. Universitetet i Aalborg og Lunds Tekniska Högskola i Skåne vil bygge en bro mellem Aalborg og Skåne, for generelt er der også meget få unge, der vælger uddannelsen. Aalborg Universitet har plads til ca. 50 nye studerende hvert år, men i 2005 meldte kun 28 sig til studiet, og de sidste år har tallet ligget på 30-35 nye studerende. Det nye samarbejde gør det muligt at få en kandidatgrad fra begge universiteter på samme tid, og muligheden er først og fremmest målrettet det dansk/svenske arbejdsmarked i Øresundsregionen og dem, der gerne vil arbejde i begge lande, siger rektor Finn Kjærsdam fra Aalborg Universitet.
    Periode21 feb. 2006

• TitelNyt samarbejde skal skabe flere landinspektører
      Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende
      Varighed/længde/størrelse2