Nyuddannede akademikere går selv

En rundringning til landets fire største universiteter viser, at den høje ledighed blandt nyuddannede akademikere har øget studerendes interesse for at springe ud som selvstændig. Den seneste rapport fra Fonden for Entrepenørskab, der udkom i november 2011, viser, at universiteterne på blot et år har udbudt 21 flere iværksætterfag, så det samlede antal nu er oppe på 217. Morten Dahlgaard Andersen, leder af iværksættercenteret SEA på Aalborg Universitet (AAU), siger, at de kan se tre årsager til, at flere studerende søger entreprenørfagene. Han påpeger, at de tre årsager er, at der er mangel på job efter studietiden, de studerende finder det mere prestigefuldt end tidligere at være iværksætter, og så fortæller universitetet mere om mulighederne, end de gjorde tidligere.
    Periode19 mar. 2012

• TitelNyuddannede akademikere går selv