Om lidt får Nordjylland sin togbro tilbage

• Hans Wadskjær Nielsen

Jernbanebroen i Aalborg åbner nu igen efter at have været lukket for reparationer af de skader, der blev påført, da containerskibet Ramona sejlede ind i broklappen. Det har vakt kritik fra bl.a. transportminister Henrik Dam Kristensen (S), at forløbet har taget så lang tid. Han påpeger, at udbudsregler i EU har været med til at forsinke det hele, og han mener derfor, at det er værd at undersøge, om der i tilsvarende situationer vil være mulighed for at gå en anden vej. Det er Hans Wadskjær Nielsen, lektor ved Det Samfundsvidenskabelige Fakultet på Aalborg Universitet, enig i. ’Når der ikke findes en standardvare på markedet, bør man holde sig til entreprenører, man har fuld tillid til’, siger han.
Periode10 apr. 2013