Oplevelsesøkonomi er fremtiden for dansk turisme

    Presse/medie

    Beskrivelse

    Turismeforsker ved Aalborg Universitet, Peter Kvistgaard, siger, at det er skuffende at se, at den danske turistindustri slet ikke er klædt på til de nye udfordringer. Det viser sig allerede ved, at turisterne ikke strømmer til i samme grad som tidligere. Og det skyldes, at danskerne ikke kender til oplevelsesøkonomi og ikke ved, hvad en oplevelsesprofil er, og dermed har de færreste udarbejdet en, når de skal sælge deres destination til turister. Visit Denmark har forsøgt sig med en profil, som skal sælge Danmark for design, hygge og oaser samt på, at danskerne er uhøjtidelige, frie og begavede. Ifølge Peter Kvistgaard har Danmark store muligheder for oplevelsesøkonomi, men hvis vi ikke forstår, hvad det er, så er det svært at sælge det videre til turister.
    Periode3 jul. 2006

    Mediedækning

    1

    Mediedækning

    • TitelOplevelsesøkonomi er fremtiden for dansk turisme
      Mediets navn/udløbØkonomisk Ugebrev
      Varighed/længde/størrelse8-9
      Dato03/07/2006
      PersonerPeter Kvistgaard