Spring til hovednavigation Spring til søgning Spring til hovedindhold

Opråb til læger og regioner: AI er nu moden til at spare jer tid

Presse/medie

Beskrivelse

Adjunkt Tomer Sagi fra Institut for Datalogi på Aalborg Universitet mener, at kunstig intelligens (AI) er tæt på at kunne bruges bredt i det danske sundhedsvæsen. "For fem år siden så vi ikke meget AI inden for sundhed, men nu begynder det så småt. Jeg vil sige, at vi er meget tæt på at kunne bruge AI bredt i det danske sundhedsvæsen, men vi mangler, at lægerne samler det op," siger Sagi. Han har arbejdet på projekter for at forberede data til brug i AI og mener, at AI kan løfte området omkring personlig medicin. Han påpeger dog, at tilliden til systemerne stadig er lav, og at lægerne mangler tid til at hjælpe med validering. (Resumé leveret af Infomedia)
Periode9 nov. 2023

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelOpråb til læger og regioner: AI er nu moden til at spare jer tid
    Mediets navn/udløbIng.dk (Ingeniøren)
    Dato09/11/2023
    Producer/forfatterMie Stage Journalist
    PersonerTomer Sagi