• Joakim Juhl

Periode14 jun. 2020

Mediebidrag

Mediebidrag

• TitelPå fire måneder har statens topeksperter begået syv alvorlige fejl: »Jeg må indrømme, at jeg ikke har været imponeret«
    Grad af anerkendelseNational
    Mediets navn/udløbberlingske.dk
    MedietypeInternet
    Land/OmrådeDanmark
    Dato14/06/2020
    BeskrivelseDe tog fejl om mørketallet og smittetrykket. Udtalte sig misvisende om test, flokimmunitet og symptomfri smitte. Og de skød helt forkert om virussens trussel mod danskerne såvel som konsekvenserne af genåbningen. De statslige eksperter hos Statens Serum Institut og Sundhedsstyrelsen har nok været på karrierens hårdeste opgave, medgiver læger og forskere. Men fejlskuddene har været for store og mange, lyder kritikken.
    Producer/forfatterChristian Birk, Michael Lund og Henrik Jensen
    URLhttps://www.berlingske.dk/samfund/paa-fire-maaneder-har-statens-topeksperter-begaaet-syv-alvorlige-fejl-jeg
    PersonerJoakim Juhl