Personer med demens skal have bedre vilkår

I et interview til Sygeplejersken fortæller Aase Marie Ottesen, der er gæsteforsker ved Institut for Kommunikation og Psykologi ved Aalborg Universitet om, hvad der fik hende til at forske. Aase Marie Ottesen forklarer, at det især var intentionen om at forbedre vilkårene for patienter med demens, der var hendes drivkraft. Hun er uddannet ved Institut for Kommunikation og Psykologi, Aalborg Universitet, under Forskerprogrammet i Musikterapi. Til maj i år starter hun på et nyt forskningsprojekt, der har fået titlen Sang og musik som kommunikativ interventionsform i rehabiliteringsindsatsen over for personer med en demenssygdom. Projektet er en del af et treårigt postdocforløb ved Aalborg Universitet.
Periode8 feb. 2016