Portræt: Årets CIO Lars Mathiesen

Lars Mathiesen, direktør for Koncernudvikling og IT og CIO i Nykredit, er af en jury af eksperter blevet valgt til årets CIO 2006. Lars Mathiesen beskrives som innovativ og fremsynet, og Nykredits koncerndirektør Per Ladegaard fremhæver, at Mathiesen både kan tænke i strategier og eksekvere dem. Det fik han bl.a. brug for, da Nykredit købte Totalkredit og de 103 pengeinstitutter, der er Totalkredits partnere, skulle have adgang til de relevante systemer. Juryen, der valgte Lars Mathiesen, bestod bl.a. af Poul Blaabjerg, direktør, Center for Ledelse, og Peter Axel Nielsen, lektor ved Aalborg Universitet. De havde bl.a. også nomineret Kenneth Egelund Schmidt fra Danfoss til titlen, som Lars Mathiesen altså endte med at løbe med.
Periode9 jun. 2006

• TitelPortræt: Årets CIO Lars Mathiesen