Praktisk erfaring er guld værd

De studerende fra Aalborg Universitet fik ingen pokal ved sidste uges Shell Eco-marathon på EuroSpeedway-banen syd for Berlin. Deres hjemmelavede øko-racer nåede nemlig ikke at gennemføre et eneste løb i konkurrencen. I stedet måtte holdet undervejs ud på en 900 km lang køretur nordpå via den tyske Autobahn til Aalborg for at reparere en sammenbrændt motor. Men selv om det ikke blev til medaljer i denne omgang, rejste de nordjyske studerende hjem med nyvunden praktisk erfaring og faglig viden, som de betegner som guld værd. - Man kan altid læse en bog, men det er noget andet at opleve det i virkeligheden. Man husker det bedre, når man har haft det i fingrene, siger forskningsassistent Simon Sahlin fra Aalborg Universitet. (Jonas Salomonsen)
Periode14 maj 2010