Regionerne lokomotiv for fremtidens vækststrategi

En række nye vækststrategier, som har deres udgangspunkt i de nye regioner, er ved at tage form. Syddanmark har således sat planen 'ti i femten' i værk, og den skal skabe 10.000 nye vidensintensive arbejdspladser i regionen inden 2015. Planen omfatter håndfaste tilbud om iværksætteruddannelser til alle studerende på universitetsniveau. Amtsborgmester Carl Holst forklarer bl.a. strategien med, at det jo ikke er Danfoss, som kommer til at skabe de mange nye jobs. Også Viborgs borgmester, Bent Hansen, er optimist, og han mener, at de nye regioner har sat en masse ny energi fri, og når en region f.eks. har institutioner som Handelshøjskolen i Århus, universitet og ingeniørhøjskoler, så forpligter det til at være vækstorienteret. I de regionale regionsråd har region Nordjylland bl.a. deltagelse af RTX Telecom.
      Periode27 jun. 2005

• TitelRegionerne lokomotiv for fremtidens vækststrategi
        Mediets navn/udløbUgebrevet Mandag Morgen
        Varighed/længde/størrelse16,17,18,19