Rekordmange nye studerende på Aalborg Universitet

4.894 nye studerende er optaget på Aalborg Universitet, hvilket er 16 pct. flere end i 2012 og ny rekord. Chefkonsulent Helle Thomsen fra Studieforvaltningen i Aalborg fortæller om heftig aktivitet hele dagen fra såvel afviste som optagne, og et af de mest populære studier er civilingeniør med 20 pct. flere optagne end i 2012. Prodekan Lars Døvling Andersen fra civilingeniøruddannelsen glæder sig over at bidrage til uddannelsen af unge indenfor et område, som der med stor sandsynlighed er gode jobmuligheder indenfor. Døvling vurderer, at det projektorienterede gruppearbejde tiltaler de unge.Artiklen skrevet af Verner Joost HansenLink til udsendelse Indslaget forekommer ca. 3 min. inde i udsendelsen.
    Periode30 jul. 2013