Oplevelsen af at blive medinddraget og have medbestemmelse har de sidste fem år været i kraftigere fald på Aarhus Universitet end på andre universiteter. Nu har en ny rektor bebudet stil- og praksisændring i det gode samarbejdes tjeneste. Ifølge lektor ved Institut for Statskundskab på Aalborg Universitet Mogens Ove Madsen står den nye rektor over for en stor opgave i form af beskyttelsen af de ansatte mod de mange dagsordener, der rammer universitetet udefra. Ole Gunni Busck, der er lektor i arbejdsmiljø og DM-tillidsrepræsentant ved Aalborg Universitet, anbefaler, at Aarhus Universitets nye rektor sætter alt ind på at øge medarbejdernes indflydelse - ikke kun i formelle organer og efter reglerne.
Periode9 jun. 2014