Ren teknologi skaber tusindvis af arbejdspladser

Den danske cleantech branche er eksploderet, og branchen kan nu tilbyde tusindvis af arbejdspladser og store eksportindtægter til Danmark. Vindmøllerne har haft kæmpe fremgang på det globale plan, mens Aalborg CSP har netop bygget et solkraftanlæg i Australien, og de har også tidligere leveret til lande som Tyrkiet, Spanien og Indien. Leder af institut for energiteknik ved Aalborg Universitet John K. Pedersen siger, at kedel- og boilerområdet er blevet udnyttet i en ny kombination, hvilket gør den unik. Han tilføjer, at verdens energiforsyning bliver gjort mere effektiv og reducerer et globalt energitab gennem avancerede isoleringsprodukter, hvilket også forbedrer miljøet for alle mennesker i verden.
Periode21 okt. 2015