Et nyt canadisk studie viser, at sex forbrænder flere kalorier end en rask gåtur. Unge mænd forbrænder gennemsnitligt 4,2 kalorier i minuttet under sexakten, mens kvinder gennemsnitligt forbrænder 3,1 kalorier i minuttet. "Vores resultater indikerer, at sex til tider kan betragtes som en signifikant form for motion," skriver forskerne i deres artikel om opdagelsen. Den danske seksualitetsforsker, professor Christian Graugaard fra Sexologisk Forskningscenter på Aalborg Universitet, mener ikke, at de canadiske forskeres resultater er banebrydende, men at den nye teknik, hvor forsøget flyttes fra laboratoriet og hjem i folks soveværelser, gør studiet til en solid bekræftelse af tidligere studier.
Periode5 nov. 2013