S-familier rykker ind i regionsrådet

To nye medlemmer i regionsrådet i Nordjylland fra Socialdemokraterne har kendte efternavne, og de vurderer begge, at det har haft betydning for deres personlige stemmetal. Det drejer sig om Thomas Hav, der modtog flere end 4.000 personlige stemmer, og Heidi Linnemann Prehn, der fik over 1.400 personlige stemmer, begge i Aalborg. Heidi Linnemann Prehn mener dog, at de to regionsrådsmedlemmers kendte efternavne også kunne have en negativ effekt på nogle vælgere. Heidi Linnemann Prehn er cand.mag. i kommunikation fra Aalborg Universitet, hvor hun har stillingen som chefkonsulent i ledelsessekretariatet. Heidi Linnemann Prehns mærkesager er blandt andet sine børns børnehave- og skoleforhold. Thomas Havs mærkesager omhandler blandt andet sundhedsområdet og uddannelse i Nordjylland.
    Periode21 nov. 2013