Salg af silogrunden på Aalborg Havn kritiseres

• Jørgen Elsøe Jensen

Det virker som et mistænksomt sammentræf, at Aalborg Havn A/S pludselig fik travlt med at sælge silogrunden på havnen. Det mener Jørgen Elsøe Jensen, der arbejder ved Institut for Samfundsudvikling og Planlægning ved Aalborg Universitet, og kollegaen Bo Vagnsby, der har analyseret handlen. Det mistænkelige er, at salget af silogrunden skete på samme tid, som Aalborg Havn A/S kæmpede om at bevare Grønlands-trafikken, og Jørgen Elsøe Jensen tror, at pengene skulle bruges til at stå bedre i spillet om at blive dansk hjemhavn for trafikken til og fra Grønland. Jørgen Elsøe Jensen fortæller, at hypotesen udelukkende bygger på egne analyser, da det ikke har været muligt at få aktindsigt i sagen, og han understreger, at det er skadeligt for demokratiet, at sagen er forgået bag lukkede døre.
Periode13 maj 2006

• TitelSalg af silogrunden på Aalborg Havn kritiseres