Beskrivelse

Selskaber indenfor luftindustrien kæmper om at komme først på markedet med eldrevne passagerfly. Seniorrådgiver ved det norske selskab Avinor, Olav Mosvold Larsen, forklarer, at der er mange selskaber, der er i gang med udviklingen, og i 2030 vil hybridfly kunne flyve 1.000 kilometer med 100 passagerer. Lektor ved Institut for Energiteknik på Aalborg Universitet, Peter Omand Rasmussen, påpeger, at eldrevne fly kræver en "revolution inden for energiteknik", da batteriers energitæthed er "alt for ringe i forhold til eksempelvis flybrændstof". Kilder:Avisen Danmark (eftermiddag), sektion 1, side 14, 02-12-2018Danmark Trekantområdet, sektion 1, side 14, 02-12-2018Danmark Fyns Amts Avis, sektion 1, side 14, 02-12-2018B.T., sektion 1, side 14, 02-12-2018Berlingske, sektion 1, side 28, 02-12-2018Fyens.dk, 01-12-2018Avisen Danmark (morgen), sektion 1, side 14, 02-12-2018Ritzaus Bureau, 01-12-2018
Periode1 dec. 2018

Mediedækning

47

Mediedækning