Casper Feilberg har i kraft af sin afhandling fået et adjunktur på Institut for Kommunikation ved Aalborg Universitet. Titlen på afhandlingen er 'Dannelsen af en psykologisk og videnskabelig habitus hos psykologistuderende' og beskriver, hvordan psykologer skal stå på to ben. Først og fremmest skal en psykolog have psykologisk habitus, der dækker over en forståelse af udtryk i adfærd og kropssprog m.m., mens psykologen samtidigt skal have en videnskabelig habitus, der dækker over teoretisk og metodisk refleksion. I et interview fortæller Feilberg desuden om sin egen studietid, bl.a. på Aalborg Universitet, hvor vægtningen af projektarbejde tiltrak ham.

Periode29 maj 2015 → 1 sep. 2015

Mediebidrag

Mediebidrag

• TitelSkøre størrelser på to ben
    Grad af anerkendelseNational
    Mediets navn/udløbPsykolog Nyt
    MedietypeInternet
    Land/OmrådeDanmark
    Dato01/09/2015
    BeskrivelseStuderer man psykologi på universitetet, skal man stå på to ben, have hjerte og hoved med sig og tilmed kunne rode i sin egen baghave, hvis man vil blive en kompetent psykolog. Det er ganske vist, og der er evidens for påstanden.
    URLtilinfolink2019.elbo.dk/PsyNyt/Dokumenter/doc/18763.pdf
    PersonerCasper Feilberg