Skibsteknisk Selskab klar med forårsprogrammet

Højaktuelle tekniske emner er igen i søgelyset hos Skibsteknisk Selskab, der i år kommer forbi klyngen af maritime underleverandører i Nordjylland. Skibsteknisk Selskab startede deres forårsprogram i mandags med årets første eftermiddagskonference. Her blev et nyudviklet, svensk masseevakueringssystem til store passagerskibe, FIRST (First Independent Responder Safe Transfer) præsenteret. Søfartsstyrelsen har startet et projekt, der skal reducere antallet af arbejdsulykker i forbindelse med trosser og fortøjning. Projektet støttes af Danmarks Rederiforening, OSK ShipTech, Lloyd's Register og Søfartens Arbejdsmiljøråd. Både Danmarks Tekniske Universitet, Copenhagen Business School, Syddansk Universitet og Aalborg Universitet er i dag involverede i forskning i Det Blå Danmark.
      Periode24 jan. 2014