Mediebidrag
1Mediebidrag
Titel Skolen må gøre op med præstationspres og dårlig trivsel gennem nye evalueringsformer Mediets navn/udløb Altinget Land/Område Danmark Dato 26/02/2021 Beskrivelse Evalueringsformer kan spille en vigtig rolle i elevers trivsel. Der er brug for at gøre op med den summative evalueringspraksis, der skaber hierarkier og præstationspres, for i stedet at styrke de summative evaleringsformer, skriver Karen E. Andreasen. URL https://www.altinget.dk/uddannelse/artikel/lektor-skolen-maa-goere-op-med-praestationspres-og-daarlig-trivsel-gennem-nye-evalueringsformer?SNSubscribed=true&ref=newsletter&refid=altinget-dk-uddannelse-195&utm_campaign=Altinget%20DK%20-%20Uddannelse&utm_medium=e-mail&utm_source=nyhedsbrev Personer Karen Egedal Andreasen
Emneord
- Evaluering
- Folkeskole
- Trivsel
- Præstationspres
- Social arv