Spørgsmål og svar om finanskrisen

BT besvarer en række spørgsmål vedrørende finanskrisen. Bl.a. oplyser avisen, at man ikke mister store summer, hvis man har investeret i et konkursramt firma gennem en investeringsforening. Investeringsforeningen spreder nemlig ens investeringer på mange selskaber, så en konkurs kun giver en begrænset effekt. Boligøkonom i Nordea, Troels Theill Eriksen, opfordrer folk til at investere i boliger, da priserne er faldet drastisk. Det er dog vigtigt at give et bud, der også vil være tilfredsstillende om et år, hvis priserne fortsætter med at falde. Arbejdsmarkedsforsker fra Institut for Økonomi, Politik og Forvaltning ved Aalborg Universitet, Flemming Ibsen, oplyser, at vismændene forventer, at ledigheden stiger til 75.000 i 2009. De mest udsatte faggrupper er ansatte i byggebranchen, eksportbranchen og brancher, der står for store investeringer, såsom bilsælgere og ejendomsmæglere.
Periode24 dec. 2008

• Titel15 SPØRGSMÅL OM FINANSKRISEN Bør jeg spare op, låse renten på nnine lån, og hvor stor er risikoen for, at jeg mister mit job? B.T. svarer på de spørgsmål, der har trængt sig mest på i finanskrisens se
    Mediets navn/udløbB.T. 1. sektion
    Varighed/længde/størrelse16,17