Sportsfolk brander sig via velgørenhed

    Presse/medie

    Beskrivelse

    Sportsstjerner arbejder i stigende grad med branding af sig selv, for eksempel gennem støtte til velgørende projekter. Gode intentioner er dog en nødvendighed, vurderer samfundsforsker Johannes Andersen fra Aalborg Universitet. - I takt med at sportsstjerner tjener mere og mere, bliver de ramt af samme logik, som vi har set blandt film- og rockstjerner, nemlig at de udnytter deres berømmelse som talerstol for deres holdninger, siger han. Selvom imagepleje og en større sponsorværdig er en stor del af det, bunder engagementet også i at retfærdiggøre sin succes for sig selv og omverdenen. Samtidig må man ikke overspille rollen, for ens frelsthed kan også blive for meget, så man mister sin troværdighed, noterer Johannes Andersen (Rikke Brunsgaard Andersen)
    Periode21 aug. 2010

    Mediedækning

    1

    Mediedækning

    • TitelSportsfolk brander sig via velgørenhed
      Mediets navn/udløbPolitiken.dk
      Dato21/08/2010
      PersonerJohannes Andersen