Stanford har styrket troen på det digitale byggeri

Kristian Birch Sørensen, erhvervs-ph.d.-studerende hos Rambøll ved Aalborg Universitet, har i tre måneder læst på Stanford University’s Center for Integrated Facility Engineering. Han er ikke i tvivl om, at it er fremtiden for dansk byggeri. Amerikanerne er ikke meget længere fremme i udviklingen end Danmark, men byggeindustrien i USA har et større udviklingsmiljø og –kapacitet, hvorfor opholdet på Stanford var ideelt.- Hvor jeg i Danmark er en af de eneste ph.d.-studerende, som beskæftiger sig med it i byggeriet, så stod jeg pludselig blandt 15-20 ligesindede på Stanford, siger Kristian Birch Sørensen. Opholdet har skullet udbygge netværket mellem Rambøll og Aalborg Universitet på den ene side og det amerikanske forskningsmiljø på den anden.
Periode3 apr. 2009