Stop for hjælp til dimittender

• Karin Folmer Winther

I sidste time ved finanslovsforhandlingerne i fjor blev det besluttet, at der skulle være et tilbud til nyudklækkede akademikere i form af et 11. semester, så de ikke røg direkte ud i et kriseramt arbejdsmarked med lange udsigter til et job. Selvom universiteterne oplever en stigende interesse for det 11. semester, så er ordningen ikke at finde i regeringens nye finanslovsudspil. - Det synes vi er rigtig ærgerligt, for vi er ret sikre på, at krisen ikke pludselig er slut efter nytår. Der er stadig stor arbejdsløshed, og der er stor interesse for at lære noget nyt i stedet for at trille tommelfingre, siger Karin Folmer Andersen, fuldmægtig på karrierecenteret på Aalborg Universitet. (Ulla Gunge Hansen)
    Periode25 aug. 2010

• TitelStop for hjælp til dimittender
      Mediets navn/udløbBerlingske Tidende
      Dato25/08/2010