Stort potentiale i smartere produktudvikling

    Presse/medie

    Beskrivelse

    Selvom oprettelsen af produktplatforme er et af de mest effektive redskaber til at reducere omkostningerne i virksomhederne, giver mange op undervejs. Ifølge en undersøgelse udarbejdet af lektor Poul Kyvsgård Hansen fra Center for Industrial Production ved Aalborg Universitet tager det nemlig ofte længere tid end ventet at oprette funktionelle produktplatforme. - Men de, der fortsætter, oplever efter fire-fem år, at effekterne realiseres - endda flerfoldigt i forhold til, hvad de havde planlagt, understreger Poul Kyvsgård Hansen. Lego er blandt de virksomheder, der ved hjælp af oprettelsen af produktplatforme har formået at vende krise til rivende vækst på ganske få år. (Ulla Gunge Hansen)
    Periode1 sep. 2010

    Mediedækning

    1

    Mediedækning

    • TitelStort potentiale i smartere produktudvikling
      Mediets navn/udløbBerlingske Tidende
      Dato01/09/2010
      PersonerPoul Kyvsgaard Hansen