Studerende er imod forslag om at belønne universiteter

Et forslag om at belønne universiteter, hvis kandidater hurtigt får job, møder modstand fra de studerende på Aalborg Universitet. Universiteterne får i dag penge for hver færdiguddannet person, uanset om vedkommende kommer i arbejde eller ej. Men Dansk Industri og flere folketingspolitikere stiller nu forslag om, at pengene fremover kædes sammen med uddannelsens jobmuligheder. Karina Søborg, der er uddannelsespolitisk ordfører i Studentersamfundet på Aalborg Universitet, er imod forslaget. Hun mener man risikerer, at universiteterne udelukkende vil satse på de sikre uddannelser, mens nye uddannelser vil blive svære at få op og stå. Hun pointerer i øvrigt, at det hele tiden varierer, hvor store jobmulighederne er på de enkelte uddannelser. (kl. 12.33)
      Periode14 feb. 2006

• TitelStuderende er imod forslag om at belønne universiteter
        Mediets navn/udløbDR Nordjylland Regionale Nyheder
        Dato14/02/2006