Studerende fra Aalborg Universitet redder satellit

Studerende på Aalborg Universitet har reddet et satellitprogram for studerende i hele Europa. ESA har lagt ansvaret for deres satellit over på de studerende fra Aalborg Universitet, der har fået ansvaret for opsendelsen af satellitten SSETI-Express. De opgaver, andre europæiske studerende har opgivet, er blevet videregivet til de studerende på Aalborg Universitet. Her har de studerende fået mere travlt, men de ser det som positivt pga. den erfaring, de får fra projektet. Direktør i ESA Education Department, Phillippe Willekesen, siger, at de studerende fra Aalborg Universitet er fremragende i projektet, og at de har spillet en stor rolle i projektets forskellige elementer. Som eksempel nævner han, at computeren ombord på satellitten er udviklet af studerende fra universitetet. Lektor Jens Dalsgaard Nielsen, siger, at de studerende har haft meget travlt med projektet. Men han er glad for at se, at deres studerende performer bedre end studerende mange andre steder i Europa. (kl. 19.30)
Periode22 sep. 2005

• TitelStuderende fra Aalborg Universitet redder satellit