Aalborg Universitet og NORDJYSKE Medier har indgået et samarbejde, der skal kortlægge de såkaldte tablet-computeres potentiale i hverdagen og i mediebilledet. Her er der tale om den nye iPad fra Apple. I den forbindelse kunne 100 tilfredse studerende fra Aalborg Universitet mandag eftermiddag tage en iPad og et abonnement på NORDJYSKEs tablet-udgivelse, NORDJYSKE Inside, med hjem fra lanceringen af samarbejdet. Ifølge professor i interaktive medier Jens F. Jensen vil de studerende i de kommende 18 måneder opleve, at den lille computer bliver inddraget i undervisningen. - Det er mig bekendt det største samarbejde, der på verdensplan er indgået om iPad, og samarbejdet vil give os megen ny viden om, hvordan en iPad bruges, og hvad den kan bruges til, siger han. (Stig Østergaard Nielsen)
Periode9 nov. 2010