Region Sjælland har udskudt åbningsdatoen for supersygehuset i Køges første sengebygning for tredje gang. Først skulle den være færdig i efteråret 2021 - nu ser bygningen ud til først at stå klar i første kvartal af 2023. Offentlige byggeprojekter er dog meget mere omfattende end private, hvorfor forsinkelser og udskydelser er normale, ifølge Kim Haugbølle, seniorforsker ved Institut for Byggeri, By og Miljø på Aalborg Universitet. "Bevidst, nogen gange mindre bevidst, laver folk den her systematiske undervurdering af budgetterne og overvurdering af de positive effekter, for ellers får de ikke projektet gennemført", siger Haugbølle. (Resumé leveret af Infomedia)

Periode6 sep. 2022 → 6 sep. 2022

• TitelÅbning af supersygehuset i Køge er udskudt for tredje gang
    Mediets navn/udløbTV 2 Lorry Regionale Nyheder 19.30
    Land/OmrådeDanmark
    Dato06/09/2022
    PersonerKim Haugbølle
  • TitelSupersygehus forsinket igen: Ekspert kommer med bud på, hvorfor det går galt
    Mediets navn/udløbLorry.dk (TV2 Lorry)
    Dato06/09/2022
    Producer/forfatterMagnus Ankerstjerne
    URLLog ind for at vise link til presseklip fra Infomedia
    PersonerKim Haugbølle